پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5516
-
الف
+

«لایه های دروغ» محصول مشترک سینمای ایران و فنلاند

تصویربرداری «لایه های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب‌زاده در ایران و فنلاند انجام می‌شود.

تصویربرداری فیلم «لایه های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب‌زاده در ایران و فنلاند انجام می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، «لایه های دروغ» عنوان فیلمی به کارگردانی رامین سهراب زاده است که به تازگی موفق به دریافت پروانه ساخت شده و با اتمام فیلمبرداری بخش های مربوط به فنلاند آن، هم اکنون وارد مرحله پیش تولید بخش های داخل کشور شده است.

محمدعلی حسین نژاد تهیه کننده ایرانی این پروژه درباره وضعیت حال حاضر فیلم سینمایی «لایه های دروغ» به بانی فیلم گفت: «رامین سهراب زاده کارگردان این فیلم یک ایرانی الاصل مقیم فنلاند است که پیش تر در این کشور مشغول فعالیت بوده و تحصیلات سینمایی خود را در لس آنجلس انجام داده است. این کارگردان علاوه به اشتغال در بازیگری و کارگردانی فیلم در کشور فنلاند به فراگیری و سپس آموزش هنرهای رزمی مشغول بوده و فیلم جدید وی نیز در ژانر اکشن و حادثه ای قرار می گیرد. در حال حاضر پروانه ساخت این فیلم صادر شده و این فیلم بزودی مقابل دوربین خواهد رفت. با توجه به اینکه این پروژه محصول مشترک کشورهای ایران و فنلاند محسوب می شود، حدود ۷۰ درصد از فیلم در داخل ایران و مابقی در کشور فنلاند تولید خواهد شد».

وی افزود: «در حال حاضر بخش هایی از صحنه های مربوط به فنلاند مقابل دوربین رفته و با دریافت پروانه ساخت از سازمان سینمایی قصد داریم فیلمبرداری بخش های داخل ایران را بزودی آغاز کنیم. محمدعلی حسین نژاد همچنین گفت : با توجه به ژانر اکشن فیلم قصد داریم از بازیگرانی استفاده کنیم که برای ایفای نقش شخصیت های فیلم همراه با حرکات فیزیکی رزمی آمادگی جسمانی مناسبی داشته باشند. البته قرار است پس از انتخاب بازیگران با آنان تمرینات فشرده بسیاری در زمینه فنون رزمی انجام گیرد تا مهارت های لازم را قبل از آغاز فیلمبرداری فرا گرفته یا تقویت کنند».

حسین نژاد درباره لوکیشن های داخل کشور این فیلم نیز گفت: «عمده فیلمبرداری ها در تهران و کاشان انجام می شود که تاکنون برخی از لوکیشن های اصلی را شناسایی و انتخاب کرده ایم. امیدواریم نتیجه نهایی پروژه بتواند تجربه جدیدی از ژانر اکشن در سینمای ایران باشد و ارتباط سینمای ایران را در بازارهای فراملی تقویت کند».

عوامل اصلی فیلم سینمایی «لایه های دروغ» که تاکنون حضورشان در این پروژه قطعی شده عبارتند از: نویسندگان فیلمنامه: رامین سهراب زاده، امیرحسین ماکویی و سامی لاولا یاینین، تهیه کننده: محمدعلی حسین نژاد، جانشین تهیه کننده فنلاندی در ایران و مجری طرح: محسن صرافی، مدیر فیلمبرداری: مارک هاپسن.
گفتنی است مارک هابسن مدیر فیلمبرداری این پروژه تجربه های بسیاری در فیلمبرداری آثار سینمایی و تلویزیونی به ویژه کارهای اکشن و پرتحرک در کشورهای مختلف اروپایی از جمله فنلاند در کارنامه خود دارد.

طرح و سناریوی اولیه این فیلم سال گذشته از سوی عوامل فنلاندی برای همکاری مشترک به تهیه کننده ایرانی پیشنهاد شد که پس از بازنویسی های متعدد نسخه نهایی فیلمنامه آماده شد.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر